top of page

Máma učí své děti


Dnes si ta naše šťěňátka krásně zařádila. Podívejte se na video a budete překvapeni, jak rostou a řádí. Nyní už spí méně a více si hrají, poznávají svět a učí se novému. Pozorovala jsem dnes jejich akční laškování, kdy máma fena si vzala do parády každého z nich a dala mu pěknou nakládačku.


Učila ho se prát a zároveň si tu hru užila i se svými dětmi.


Přivedlo mě to k zamyšlení, že v tom psím světě je to podobné, jako v tom lidském. Rodiče své děti učí tomu, co považují za důležité. Od batolecího věku navštěvují různé kluby, centra, kroužky a školy. Děti si oťukávají svět činností i společnosti. Poznávají nové kamarády a činnosti.


Psí máma má jasno, děti se musí umět poprat o vlastní život, to je základ.


Lidské děti toho mají na učení ještě mnohem více. Co je však základem takového lidského umu? Číst, psát, počítat + asi stovka dalších dovednosti :-).


Dnešní doba nahrává těm, co toho chtějí umět maximálně hodně. Nedávno jsem si o zájmových činnostech povídala s kamarádkou a až mě trochu překvapilo, kolik toho ta její tříletá dcerka zvládá. Na jednu stranu to vnímám jako úžasnou možnost si vyzkoušet různé oblasti činností v dětském věku, na druhou stranu se ptám, kdy si ta dívenka hraje? Potřebuje již nyní umět 2 světové jazyky?


Každý má jiné priority a je úžasné se s dětmi radovat z jejich úspěchů, kdy se jim povede krásný keramický hrneček, obrázek nebo třeba zatancovat taneček.


U nás letos Laduška začala hrát na piano a je krásné ji pozorovat, jak nadšeně brnká do kláves, jak si to užívá, že umí něco nového a jak ji to baví.


Ve chvílích, kdy mám "čas" a nedoprovázím děti do školky, školy nebo na kroužky, připravuji materiály, které pomohou rodičům s dětmi probrat téma peněz. Už jsem to nevydržela a nechala jsem vytisknout první knihy Pohádek skřítka Penízka. Zároveň s tím mi přišel na mysl nápad na webinář, ve kterém poodhalím některé zákulisní drby ne z natáčení, ale z přípravy knihy. Pozvala jsem hosty, kteří k tomu mají co říct.


Zároveň se pobavíme i o pohádkové knize s názvem Andromeda, kterou letos vydala Martina Chomátová. Co má Andromeda společného se skřítkem Penízkem? I to se dozvíte na webináři, který bude probíhat živě 13.11.2017.


Více k živému vysílání najdete <<Zde>>



Sdílejte článek na Facebooku
Kategorie
Příspěvky na blogu
bottom of page