top of page

Nakoukněte do zákulisí vydání 2 knih


Máte rádi zákulisní historky, zajímají vás příběhy, které se s konkrétní věcí pojí nebo třeba chcete něco podobného také realizovat a nakouknout do zákulisí vám poodhalí detaily, které by vás jinak ani nenapadly?


Je to tak, až ve chvíli, kdy jsem zadala projekt na HitHit, uvědomila jsem si, že jsem se na propagaci vůbec nepřipravila, nepomohla už ani facebooková reklama a v době letních měsíců se na poslední chvíli dobře nedomlouvaly ani jiné propagační akce.


Skočila jsem do vody a nějak se zapomněla naučit plavat. Naštěstí jsem se nevrhla do hlubin, které by mě úplně pohltily. Moje představa o crowdfoundingu byla úplně nereálná. Měla jsem za to, že se všichni budou doslova prát o to, aby přispěli a ono nic, ani většina nejbližších nic neposlala a nejspíš ani neotevřeli ty stránky.


Skloubilo se zklamání s lítostí, ale v té chvíli jsem se ve stresu nedokázala soustředit na vymyšlení čehokoli dalšího, co by mohlo projekt podpořit. Připadala jsem si jako v pavučině, která mě nechce pustit, jenže ta pavučina byla taková pomyslná a stvořená z myšlenek.


Neúspěch mě v té chvíli docela drtil.


Snažila jsem se si to nijak nepřipouštět, ale tělo mi dalo najevo, že se cítí sklesle a úplně pod psa. V krásných srpnových dnech jsem huhňala, smrkala a byla slabá jako moucha, co se lepí na vlákna pavučinky a nemá sílu letět dál. Bylo to v té chvíli na mě jednoduše příliš velké sousto, na které jsem nebyla připravená.


Ve stejném okamžiku a do stejné vody skočila Martina Chomátová, která jako hbitá štika měla domluvené termíny webinářů, propagaci na různých webech, měla to prosíťované a už jen plavala k cíli. Ovšem i Martina prožívala okamžiky napětí, zda se povede naplnit očekávání.


Oslovila jsem Martinu s dotazy, co to bylo za kouzla, že se jí tak dobře plavalo a sbírka na Andromedu se jí s takovou lehkostí naplnila. Jak to dělá, že má stále tolik inspirace k propagování svého projektu a jak se k celé realizaci postavila?


Mimo cenných rad jsem dostala i tip na Martinu Mátu Noskovou, která jí pomohla se stylistikou a grafikou. To u té mé knížky také bylo potřeba doladit, proto jsem Mátu kontaktovala. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistila, že bydlí v sousední vesnici. Tímto jsem poznala úžasnou osůbku a už jen za takový kontakt jsem více než vděčná. Už jen pro tento kontakt měla ta celá crowdfoundingová akce smysl a nebýt Pohádek skřítka Penízka, nedostala bych se do tak příjemné společnosti Máty.


Máta píše, tvoří, upravuje texty, kreslí, stylizuje své i jiné texty. Naše komunikace od počátku směřuje k osobním setkáním, když už bydlíme tak blízko sebe, vyrazily jsme na sešlost místních amatérských spisovatelů, přejedly se jejím úžasným borščem, vypily kafíčka a čajíčky v cukrárně a hlavně jsme našly tolik společných témat jako už dlouho s nikým jiným.


Dnes mi Máta poslala grafický návrh obálky knihy a já přímo zajásala, ani bych nečekala, že se z těch mých ilustrací dá vytvořit něco tak příjemného pro oko.


Právě Máta je dalším hostem plánovaného webináře a i vy budete mít možnost ji blíže poznat.

Kliknutím spustíte video z našeho setkání s Mátou, které se neslo v duchu povídání o literatuře, grafice a malování.





A kdo další přijal pozvání? Moje korektorka Alena Procházková, která ty moje pohádky zná nejspíš už nazpaměť, protože jsme si je několik měsíců posílali a ladily tu gramatickou a stylistickou stánku textů.


Věřím, že nahlédnutí do zákulisí webináře přinese zajímavé okamžiky poznání i vám. Možná vás zajímá něco více k obsahu knihy Andromedy i Pohádek skřítka Penízka. Možná si pohráváte s myšlenkou vydání vlastní knihy a tipy od nás vám ušetří nějakou tu bezesnou noc. Budete zkrátka a dobře o dost lépe připraveni než třeba já.


Budu se těšit na shledanou a viděnou na webináři. Živě bude probíhat 13.11.2017 od 10:30. Je potřeba se registrovat, abyste měli informaci ke konkrétní adrese vysílání, kterou vám systém zašle právě na e-mail.



Sdílejte článek na Facebooku
Kategorie
Příspěvky na blogu
bottom of page