top of page

Tady je rychlá cesta k vánočnímu dárku


Chcete své nejbližší překvapit dárkem, který je potěší a zároveň přinese užitek? Užitečné měkké dárky většinou nebývají dětmi tolik oceněné, i když čepice, šála nebo nový svetr je pěkně zahřeje v mrazivých zimních dnech.

Jednou jsme takhle diskutovali s mým bratrancem o dárcích a říkali jsme si, co kdo našel pod stromečkem. On mi tenkrát definoval slovo "měkkouš" a docela mě to pobavilo, protože třeba já měla z měkkých dárků typu nová sukně vždy radost. On však rozdělil dárky na měkké a tvrdé, přičemž ty měkké si rozbalil dříve, aby se mohl těšit na ty tvrdé.

Co pro vás mám za novinku a tip na vánoční dárek? Možná to není zas až tak velké překvapení. Mám pro vás tištěnou knihu Pohádek skřítka Penízka, kterou nechávám dotisknout v profesionálnější podobě.

Nyní kniha prochází grafickou úpravou Martiny Máty Noskové, která pěkně sladí nadpisy, písmo, nasází obrázky a dá tomu ten správný šmrnc. Sama se na knížku už moc těším.

Navíc jsem dostala tip na tiskárnu, kde se dostaneme na příznivou cenu, i když těch knížek nenechávám udělat tisíce. To je příznivá zpráva z hlediska konečné ceny, která je v předprodeji 290,- Kč.

Předprodej trvá do 18.11.2018 a pak se cena vyhoupne na běžných 350,- Kč. Pokud chcete mít knížku včas a za lepší cenu, doporučuji udělat objednávku co nejdříve.

Co vám kniha Pohádek skřítka Penízka přinese? V první řadě příjemné chvíle s vašimi dětmi, vnuky, synovci či neteřemi. Pomůže vám probrat téma peněz, které je často diskutované, ovšem konkrétní návody chybí. Ke každé pohádce jsem připravila několik otázek, které pomohou odstartovat diskusi s na konkrétní téma.

Pro koho jsou Pohádky skřítka Penízka určeny? Jsou pro holky i kluky ve věku 5 až 8 let. V tomto období se děti seznamují s penězi, dokáží už sčítat, odčítat a přemýšlet o číslech i hodnotách. Učí se snadno a s nadšením. Když se naučí hospodařit se svými mincemi, budou mít v dospělosti o spoustu starostí méně, protože se s větší pravděpodobností vyvarují nerozumnému utrácení.

Na druhou stranu je potřeba rozlišit chorobné šetření od rozumné tvorby rezerv. Peníze mají mnoho podob, mohou být jistotou, problémem nebo prostředníkem ke splnění velkých snů. V dětství se dětem utváří v mysli různé programy a pokud jsou peníze tzv. tabu tématem, dítě s penězi může mít v dospělosti trápení.

Mám ráda používání zdravého selského rozumu a i tyto pohádky jsou tak nastaveny. Žádné složitosti nečekejte, dítěti stačí pochopit princip hospodaření a mělo by si uvědomit zodpovědnost při jeho nákupním chování.

Při čtení příběhů si posluchači uvědomí, že zásadní je způsob chování, které je s penězi spojené. V pohádkách jsou zmiňovány také situace typu krádež. V jedné z pohádek si i hlavní hrdina musí sáhnout do svého svědomí a poctivost mu přinese získání lásky milované dívky. To je konkrétně v pohádce Jezerní víla.

V letošním vydání Pohádek skřítka Penízka najdete i některé nové ilustrace, které jsem namalovala. Nejsem profi ilustrátorka a bylo pro mě docela náročné se tzv. rozmalovat. Ty první obrázky měly trochu odlišný styl a už se mi nyní vůbec nelíbily. Pustila jsem se znovu do malování a užila si to tvůrčí hraní.

Mělo to u nás doma úžasný efekt na tvůrčí nasazení celé rodiny. Všechny děti chtěly najednou také malovat a užívaly jsme si to společné tvoření. To doporučuji i Vám. Užít si čtení, diskusi a najít čas i na společné tvoření, které děti tak potřebují.

Není nutné mít doma 20 panenek a 1000 autíček, je však potřeba s dětmi vědomě být a vědomě se jim věnovat třeba i jen půl hodiny denně.

Věřím, že si uděláte knížkou Pohádek skřítka Penízka radost a podpoříte nákupem tento nezávislý projekt.


Sdílejte článek na Facebooku
Kategorie
Příspěvky na blogu
bottom of page