top of page

Jaká kouzla umí přinést finanční svět rodině?



Chcete si rozšířit obzory v oblasti financí? Zajímá vás, kam spořit, jak si zajistit důstojné stáří, jak to funguje ve vyspělých zemích, kde se lidé spoléhají více na sebe než na stát? Přihlaste se na on-line webinář, kde se dozvíte důležité informace pěkně z tepla svého domova, navíc dostanete záznam, pokud nebudete mít čas sledovat celý webinář v den konání.


Svěřím se vám dnes, jak začalo mé pátrání po informacích a proč jsem se chtěla dozvědět více a nezůstat v nevědomosti s tím, že podepíšu nějaké smlouvy, které mi někdo předloží a já jim ve skutečnosti nerozumím.


"Byl podzim, takové to sychravé vlezlé počasí, kdy máte chuť zalézt pod peřinu a počkat do jara na sluníčko. Právě v tento čas jsme se navždy rozloučili s dědou a já pociťovala smutek. Ještě před pár týdny to vypadalo, že se o dědu bude potřeba starat a já si na to zařídila čas tím, že jsem svoji malou podnikatelskou činnost předala jinému nadšenci. Připravila jsem se na to, že pomůžu babičce s každodenní péčí o dědu a on umřel. Vzpomněla jsem si na to zrovna včera, protože by slavil své 84. narozeniny.

Ještě dnes si pamatuji, jak jsem zároveň litovala i svého rozhodnutí předat organizaci farmářských nákupů někomu jinému. Potřebovala jsem čas pro dědu a neměla energii hledat spolehlivého pomocníka pro podnikání. Snažila jsem se však neztrácet hlavu a soustředit se na něco nového, co by mi do života přineslo radost. Přišla řada na úklid, nejdřív ve skříních a pak i v papírech.

Uvědomila jsem si v té době, že máme pěkný nepořádek v různých smlouvách, že se cítím tak trochu nesvá z toho, že si nespoříme a bylo mi jasné, že asi nehospodaříme úplně správně, když nám na konci měsíce nezbývá ani korunka.

Po velkém úklidu ve skříních jsem se pustila do dlouho odkládaného uklízení ve financích. Zapojila jsem v první řadě selský rozum a začala psát naše výdaje, abychom měli přehled, za co se utrácí a více jsem zvažovala každou vydanou korunku.

Došlo mi zároveň, že nejlepší bude odložit na úspory peníze ihned po výplatě a nečekat na konec měsíce, co zbude.

Začala jsem hledat někoho, kdo by mi v této oblasti nezávisle poradil. Kam si začít ty ušetřené korunky dávat? Do slamníku nebo na spořící účet nebo založit stavební spoření, které má státní podporu? Vyslovila jsem přání a jako kouzelným proutkem zazvonil telefon a v něm se představovala jedna finanční poradkyně se slovy: "Převzala jsem vaše smlouvy od kolegy a budu vaší poradkyní."

Mnula jsem si ruce, jak snadno jsme to vyřešili. Paní přišla, navrhla finanční plán na základě našeho hovoru a bylo hotovo. Jenže ve mně začal hlodat červík pochybností, když jsem pak ten plán pročítala, že vlastně veškeré volné peníze jdou na pojistky a do investic do fondů. Navíc ten šílený poplatek, který se měl zaplatit tzv. expresně (ihned) mi toho červíka pochybností ještě zvýšil.


Měla jsem v té chvíli pocit, že na mě chce někdo vydělat. Já se chtěla sama rozhodnout ze škály možností a ne mít tady jednu s téměř třicetitisícovým poplatkem, který zaplatíme ještě než něco vyděláme.


To bylo impulzem pro mé další zkoumání finančních produktů. Opět stačilo vyslovit přání a během pár týdnů jsem seděla na školení pro finanční poradce. Chtěla jsem mít přehled a sama se rozhodnout, kam peníze vložím, rozpoznat výhodnost konkrétních produktů typu pojistka, spoření, investice."


Oblast finančního světa je velmi obsáhlá a já si i nadále přála potkat odborníka, který by nezávisle představil výhody a úskalí pojistek, spoření, investic a také dluhů.


Máte to podobně jako já? Chcete rozumět financím lépe a chcete dostat informace od odborníků? Pak máte možnost v pondělí 2.10. sledovat webinář paní Veroniky Kalátové, která díky své dvacetileté praxi ve finančním sektoru patří ke skutečným odborníkům. Pořádá živé semináře finanční gramotnosti a tento říjnový on-line seminář je jakousi premiérou, a proto je také spíše za symbolickou cenu.

Zajímá-li vás to, jak se ve světě financí lépe zorientovat, co dělat, čemu se naopak vyvarovat, kam spořit, kam investovat a jak se svými penězi hospodařit, co učit své děti o penězích a mnoho dalších zásadních informací, pak si rezervujte své místo na webináři ještě dnes.

Pokud však patříte do skupiny těch, co raději podepíšou smlouvy bez dotazů a nechtějí raději ani tušit, co podepsali, kam budou dalších x let posílat peníze, pak se rozhodně nezapisujte, pro vás ten webinář není. Pro ty, kdo chtějí raději zůstat v nevědomosti tyto informace nepřinesou hodnotu a byla by to pro vás ztráta času.


Neříkám, že je na tom něco špatně, každý má jiná privilegia. Pokud zrovna vám vyhovuje nechat rozhodování o penězích na někom jiném, může to být i to nejlepší rozhodnutí. Chtěla jsem jen upozornit, že webinář paní Kalátové je pro ty, co financím chtějí sami lépe porozumět a orientovat se v nabídce finančních produktů.


Možná ve vás tento článek vzbudil zvědavost. Více o webináři najdete ZDE a můžete se přes tento odkaz zároveň i na webinář zapsat.






Sdílejte článek na Facebooku
Kategorie
Příspěvky na blogu
bottom of page